Αναπτυξιακή Κινησιολογία
Η κίνηση λειτουργεί ως ένας καθρέφτης, όπου μας δίνει πολύ σημαντικές πληροφορίες τόσο για την αρτιότητα του νευροκινητικού μας συστήματος, όσο και για τη συνολικότερη διαδικασία ωρίμανσης και εξέλιξης της αναπτυξιακής πορείας του κάθε παιδιού.
Οι κινητικές δεξιότητες, αποτελούν τα σημαντικότερα δομικά και λειτουργικά υλικά του σώματός μας, τα οποία ενεργούν σαν στυλοβάτες για τη σωστή στήριξη – στάση – βάδιση, συντονισμό – ρυθμό – ταχύτητα – ισορροπία, και όλες τις κινήσεις του κορμού, των μελών και των αρθρώσεων μας.
Οι συγκεκριμένες κινητικές δεξιότητες έχουν μεγάλη σημασία όχι μόνο γιατί εξασφαλίζουν την ελεύθερη κίνηση, αλλά και επειδή συνεισφέρουν τα μέγιστα στην απρόσκοπτη και απερίσπαστη εξέλιξη και λειτουργία και άλλων τομέων του ανθρώπινου σώματος.
Εάν για παράδειγμα, ένα παιδί χρειάζεται να ξοδεύει ενέργεια για μία απλή κίνηση πχ. στο πώς να περπατήσει σωστά, στο πώς να συντονίσει τα άκρα του, ή στο πως να διατηρήσει την ισορροπία του όταν στέκεται, παίζει ή περπατά, είναι πολύ πιθανόν να χάνει ερεθίσματα και ευκαιρίες που του προσφέρονται σε άλλους τομείς, αλλά και ταυτόχρονα να αποτελέσει αντικίνητρο, αιτία ή και πηγή μόνιμου άγχους, αποπροσανατολισμού, ανασφάλειας, απομόνωσης ή και επιθετικότητας, κάτι το οποίο θα αποθαρρύνει το παιδί από περαιτέρω προσπάθεια, όχι μόνο από κάποιο παιχνίδι αλλά και από τις καθημερινές του δραστηριότητες.
Τα συμπτώματα
-
Βάδισμα πιγκουίνου (πέλματα στραμμένα προς τα μέσα) – βάδισμα πάπιας – βάδισμα στις μύτες των ποδιών
-
Τα γόνατα να ενώνουν κατά το βάδισμα
-
Αλλοπρόσαλλο βάδισμα – τρέξιμο
-
Δυσκολία στον έλεγχο ή τον συντονισμό των κινήσεων του
-
Δυσκολία στην εκμάθηση, νέων κινητικών μοτίβων ή δεξιοτήτων
-
Πλατυποδία, βλαισοπλατυποδία, κοιλοποδία
-
Πόνοι στα ισχία ή στη μέση
-
Δυσκολία σε λειτουργικές κινήσεις όπως π.χ. στο να τρέξει, να χοροπηδήσει, να σκαρφαλώσει ή στο ανεβοκατέβασμα των σκαλιών
-
Δυσκολία στον προσανατολισμό και τον συχγρονισμό των κινήσεων του σε σχέση με τον χώρο
Η αξιολόγηση των κινητικών προτύπων
Η Αναπτυξιακή Κινησιολογία, επικεντρώνεται στα κινητικά πρότυπα ανάπτυξης και στον έλεγχο της ποιότητας της κίνησης του παιδιού, τα οποία είναι γενετικά σχηματισμένα και ωριμάζουν με διαφορετικό τρόπο σε κάθε παιδί.
Η αξιολόγηση των πρότυπων κινητικών μοτίβων, βοηθάει όχι μόνο στον έγκαιρο εντοπισμό των κινητικών δυσλειτουργιών, αλλά και στο να ακολουθήσουμε τη σωστή στρατηγική παρέμβαση όπου θα διορθώσει τους αδύναμους κρίκους στην κινητική αλυσίδα του σώματος του, και θα αποκαταστήσει τυχόν λανθασμένα κινητικά πρότυπα πριν αυτά εγκατασταθούν και προκαλέσουν διάφορα μυοσκελετικά προβλήματα τα οποία μπορεί να εκδηλωθούν στην εφηβεία ή ακόμα και κατά στην ενηλικίωση όπως: οσφυαλγία, ισχιαλγία, πλατυποδία – βλαισοπλατυποδία – κοιλοποδία, κυφοσκολίωση, αυχενικό σύνδρομο κ.α.
Απευθυνθείτε στο Functional Movement
Εφ όσον έχετε ήδη συζητήσει όλους τους προβληματισμούς σας, με τον παιδίατρο, τον ορθοπεδικό, τον αναπτυξιολόγο ή παιδονευρολόγο, απευθυνθείτε στο functional movement, όπου ο γυμναστής Νικόλαος Παγούνης με εξειδίκευση στην αναπτυξιακή κινησιολογία, μπορεί να αναλάβει:
-
Τον Κινησιολογικό έλεγχο
-
Την Κινησιοθεραπευτική αποκατάσταση της κίνησης – της στάσης και της βάδισης
-
Την Κινησιοθεραπευτική αποκατάσταση του συντονισμού, της ισορροπίας και του λειτουργικού προσανατολισμού
-
Την αντιμετώπιση μυοσκελετικών παθήσεων
Το αποτέλεσμα
Η αναπτυξιακή κινησιολογία βοηθάει στη βελτίωση της ποιότητας των κινήσεων του παιδιού, η οποία διαφέρει από παιδί σε παιδί, εκπαιδεύοντας όχι μόνο το σώμα του αλλά και το μυαλό του, μέσω του κεντρικού νευρικού συστήματος, ενεργοποιώντας ολοένα και περισσότερο τον κινητικό έλεγχο κάτι το οποίο θα δώσει σταθερότητα στις αρθρώσεις και στις κινήσεις του παιδιού, αλλά ταυτόχρονα θα διασφαλίσει ότι δεν υπάρχει αδύναμος κρίκος στην κινητική αλυσίδα, κάτι το οποίο δεν μπορούμε να πετύχουμε με τη γενική άθληση ή την άθληση σε κάποιο εξειδικευμένο άθλημα, γιατί η γενική άθληση και η άθληση σε κάποιο εξειδικευμένο άθλημα δεν μπορεί να καλύψει τους παραπάνω στόχους, παρά μόνο να γυμνάσει σφαιρικά το σώμα του παιδιού.