Rounded Shoulders – στρογγυλεμένοι ώμοι

Οι στρογγυλεμένοι ώμοι (Rounded Shoulders) είναι μία λανθασμένη – αντισταθμιστική στάση, που αναπτύσσεται συνήθως από την υπερβολική εκγύμναση των μυών του στήθους.  Η συγκεκριμένη στάση χαρακτηρίζεται από την εσωτερική και πρόσθια κλίση των ώμων, η οποία καθιστά υπερβολικά σφιχτούς τον τραπεζοειδή, τον ρομβοειδή μυ καθώς και τον υπακάνθιο και τον ελλάσων στρογγύλο.

 Αυτή η αντισταθμιστική σταση προκαλεί μία μυική ανισορροπία, η οποία  μειώνει τη σταθερότητα και την κινητικότητα της ωμικής ζώνης ώμου, κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε οξύ τραυματισμό ή σε εκφυλισμό της άρθρωσης του ώμου. 

 Οι στρογγυλεμένοι ώμοι (Rounded Shoulders) επηρεάζουν αρνητικά τη σωστή στάση σώματος, αναπτύσσοντας  την «forward head posture»  στάσης, αλλά και υπερβολική κύφωση.  .

Στο functional movement διορθώνουμε τη λανθασμένη αυτή στάση, μέσω της κινητικής αξιολόγησης όπου εντοπίζουμε την αιτία του προβλήματος και στη συνέχεια σχεδιάζουμε ένα εξατομικευμένο ασκησιολόγιο το οποίο επικεντρώνεται σε:

  1. Τεχνικές manual therary και σε θεραπεία Απελευθέρωσης Θέσης “PRT” (Position Release Therapy), μέσω των οποίων χαλαρώνουμε τους θωρακικούς μύες και τους μύες της Θωρακικής Σπονδυλικής στήλης, όπως τον άνω τραπέζιο μυ, πλατύ ραχιαίο κ.α. 
  2. Ασκήσεις ενεργοποίησης – ενδυνάμωσης των ανενεργών μυών όπως το Ρομβοειδή μυ, τον μεσαίο και κάτω Τραπέζιο μυ, τον πρόσθιο οδοντωτό μυ κ.α. 
  3. Ασκήσεις που βελτιώνουν το εύρος κίνησης της ωμικής ζώνης.

Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο απαλλάσσουμε τους ασκούμενούς μας από τους  πόνους που προκαλούνται από την συγκεκριμένη στάση,   αλλά τους εκπαιδεύουμε ταυτόχρονα στο να αποκτήσουν και να διατηρήσουν μία σωστή στάση σώματος.

Πηγή: https://www.prehabexercises.com/compensation-patterns/