Forward Head posture

Η πρόσθια κλίση της κεφαλής (forward head posture) είναι μία λανθασμένη – αντισταθμιστική στάση, η οποία είναι πολύ συχνή τα τελευταία χρόνια  στις ανεπτυγμένες κοινωνίες λόγω της υπερβολικής χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών (smartphone και υπολογιστές).

Στη συγκεκριμένη στάση, λόγω της πρόσθιας κλίσης του κεφαλιού οι μύες του αυχένα και της κεφαλής είναι υπερβολικά σφιχτοί, ενώ ταυτόχρονα οι μύες του κορμού, των γοφών και των ποδιών αναγκάζονται να υποστηρίξουν την τοποθέτηση του κεφαλιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μύες αυτοί να επιμηκύνονται και να εξασθενούν σε σχέση με τους μύες του κεφαλιού και του αυχένα. 

Λόγω της συγκεκριμένης στάσης και της αυξημένης έντασης των μυών, δημιουργούνται αυξημένες δυνάμεις συμπίεσης στην περιοχή του αυχένα, κάτι το οποίο προκαλεί πόνο. Τα συμπτώματα που προκαλούνται από την πρόσθια κλίση της κεφαλής (forward head posture) είναι:

  • Πονοκέφαλοι
  • Δυσφορία στο λαιμό
  • Μυϊκή ένταση στον αυχένα και τους ώμους
  • Δυσφορία στη μέση της πλάτης
  • Πόνος στο στήθος
  • Πόνος, καρφίτσες & βελόνες και μούδιασμα στα χέρια και τα χέρια
  • Θωρακική κύφωση

Πολλοί άνθρωποι αναπτύσσουν χρόνια ή επαναλαμβανόμενα προβλήματα από την πρόσθια κλίση της κεφαλής, και αυτό επειδή λαμβάνουν θεραπεία για τον πόνο (π.χ. παυσίπονα ή αντιφλεγμονώδη φάρμακα) και όχι για την αιτία του προβλήματος.

Στο functional movement, μέσω της κινητικής αξιολόγησης εντοπίζουμε την αιτία του προβλήματος και στη συνέχεια σχεδιάζουμε ένα εξατομικευμένο ασκησιολόγιο το οποίο επικεντρώνεται σε:

  1. Τεχνικές manual therary και σε θεραπεία Απελευθέρωσης Θέσης “PRT” (Position Release Therapy), μέσω των οποίων επιδιώκουμε τη μείωση του μυϊκού σπασμού και τη μείωση του πόνου. 
  2. Ορθοσωμικές ασκήσεις και σε ασκήσεις ισορροπίας και βάδισης, ώστε να ευθυγραμμίσουμε το σώμα και να επαναφέρουμε σταδιακά τη μυϊκή ισορροπία και συναρμογή μεταξύ των μυών γύρω του αυχένα και του άνω μέρους της πλάτης.
  3. Ασκήσεις που βελτιώνουν το εύρος κίνησης του αυχένα και της ωμικής ζώνης.
  4. Ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών της πλάτης, ώστε να στηρίξουν τον αυχένα.

Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο απαλλάσουμε τους ασκούμενούς μας από τους που προκαλούνται από την πρόσθια κλίση της κεφαλής (forward head posture),   αλλά τους εκπαιδεύουμε ταυτόχρονα στο να αποκτήσουν και να διατηρήσουν μία σωστή στάση σώματος.  

Πηγή

https://www.physio-pedia.com/Forward_Head_Posture