ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΙΕΡΟΛΑΓΟΝΙΑΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ – Ιερολαγωνίτιδα

Η ιερολαγόνια άρθρωση , βρίσκεται στην πύελο και συνδέει τα λαγόνια οστά (λεκάνη) με το  ιερό οστό (το χαμηλότερο μέρος της σπονδυλικής στήλης πάνω από τον κόκκυγα). Αποτελεί την πιο πολύπλοκη και την πιο ισχυρή άρθρωση του ανθρώπινου σώματος, διαθέτει πολύ μεγάλη σταθερότητα σε βάρος της κινητικότητας, δεν είναι σχεδιασμένη για μεγάλες κινήσεις, και μάλιστα με τον καιρό γίνεται σκληρή και ‘κλειδώνει’.

Είναι μια ‘ελαστική (viscoelastic) άρθρωση’, που σημαίνει ότι η κίνησή της προέρχεται κυρίως από την διάταση των συνδέσμων, ενώ κινείται μόνο για δύο έως τέσσερα χιλιοστά στη βάδιση κατά τη φάση της μεταφοράς του βάρους και της κάμψης προς τα εμπρός, και η κίνηση αυτή χαρακτηρίζεται ως κίνηση ‘ολίσθησης’.

Τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω της κακής στάσης του σώματος σε καθιστή θέση, αλλά και των λανθασμένων κινητικών μοτίβων που εφαρμόζουμε στην καθημερινότητά μας, έχουν αυξηθεί η παθήσεις – τραυματισμοί στη συγκεκριμένη άρθρωση.

Η Ζωή Β., 49 ετών, ταμίας καταστήματος, με πολύωρη καθιστική εργασία, υπέφερε από πόνους στη λεκάνη, χαμηλά στη μέση, οι οποίοι ενίοτε επεκτείνονταν μέχρι την έξω επιφάνεια των μηρών. Ο πόνος γινόταν εντονότερος κατά το κάθισμα ή όταν έσκυβε για να φορέσει παπούτσια. Έχοντας κάνει πολλές ιατρικές εξετάσεις και αφού ακολούθησε φαρμακευτική αγωγή δεν κατάφερε να απαλλαγεί από τους πόνους. Ο ειδικός της συνέστησε να δοκιμάσει τη θεραπευτική άσκηση. Έτσι απευθύνθηκε στο Functional Movement. Αμέσως προχωρήσαμε σε κινητική αξιολόγηση, τα αποτελέσματα της οποίας παρέπεμπαν σε δυσλειτουργία της ιερολαγόνιας άρθρωσης.

Στο Functional Movement έχουμε τη γνώση και την εμπειρία να θεραπεύσουμε το σύνδρομο της ιερολαγώνιας άρθρωσης. Έτσι σχεδιάσαμε για τη Ζωή ένα εξειδικευμένο ασκησιολόγιο το οποίο στόχευε:

  1. στη σταθεροποίηση της πάσχουσας άρθρωσης,
  2. στη βελτίωση της κινητικότητας της ιερολαγόνιας άρθρωσης, κάτι το οποίο μειώνει σημαντικά τον πόνο,
  3. στην  εκμάθηση της σωστής στάσης του σώματος κυρίως σε καθιστή θέση γιατί έτσι αποσυμφορείται η περιοχή από υπερβολικά φορτία,
  4. στην εκμάθηση θεμελιωδών κινητικών μοτίβων κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί βοηθά στην αποκατάσταση αλλά και στην αποφυγή πιθανής επαναφοράς του προβλήματος.

Μετά από 4 μήνες εφαρμογής του προγράμματος άσκησης η Ζωή ένιωσε σημαντική ανακούφιση από τους πόνους, τόσο κατά τη διάρκεια της εργασίας της όσο και γενικότερα στην εκτέλεση διάφορων δραστηριοτήτων στην καθημερινότητά της.